NOSTALGIA KU DI DUNIA PENULISAN

untuk karya seniku

Wednesday, September 05, 2007

kembali dengan KABUS SENJA

Hai, assalamualaikum. lama aku tidak mencoret sesuatu di sini. entah kenapa banyak yang menghalang. almaklum aku hanya manusia biasa, hanya bisa merancang tapi Tuhan menentukan.

Kini aku kembali dengan KABUS SENJA. Novel ke 5 aku keseluruhannya yang berada di pasaran. pun begitu baru ke 2 di Creative Enteprise. syukur alhamdulillah, meski 3 tahun menunggu kelahirannya.

KABUS SENJA SEBUAH CERITA MASYARAKAT REMAJA DAN KELUARGA.
Norain merupakan anak penagih dan pengedar dadah. sewaktu dia masih kanak2, ayahnya didapati bersalah dan dijatuhi hukuman mati mandatori. sana sini orang mencemuhnya. Namun Norain tabah demi ibu tercinta.

sewaktu hampir menduduki SPM ibunya turut kembali ke ke rahmatullah. tinggallah Norain sebatang kara tanpa sanak saudara, lebih teruk lagi dia gagal dalam SPM. Cikgu Nawawi yang selama ini banyak memberi perhatian & peransang terlalu kecewa dengan kegagalannya. namun betapa berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Norain bukan sahaja kecewa kerana gagal SPM tetapi juga kerana gagal menjejak sahabat2nya ke menara gading. Cikgu Nawawi berjaya menjejaknya, memberi semangat dan mengangkatnya sebagai adik angkat. Norain menduduki SPM kali ke dua dan berjaya bergelar penuntut IPTA.

Syafik dan Farisya dua orang sahabat karib Norain yang terlalu memahaminya bertahun lamanya, mereka bertindak peniup semangat. Namun dalam diam ke 3 mereka terjerat dalam kancah cinta 3 segi. Syarik dan Norain sudah lama menyimpan cinta masing-masing demi mengejar cita2, perasaan mereka tidak diketahui sesiapa meski Farisya. apabila Norain menyedari Farisya mencintai Syarik, dia berundur. jalan paling mudah adalah memancing Cikgu Nawawi. Cikgu Nawawi mengahwini Norain dalam waktu yang singkat. Syafik kecewa lantas memutuskan persahabatannya dengan Farisya. Farisya juga kecewa lantas memutuskan persahabatannya dengan Norain. dia memfitnah Norain padaCikgu Nawawi. katanya Norain dan Syafik masih menjalin perhubungan terlarang.

Akibat kecewa, Cikgu Nawawi bertindak drastik, apa berlaku pada Norain seorang isteri yang tabah tapi teraniaya yang masih menuntut di IPTA? hayatilah KABUS SENJA.

KEPADA GURU2, TAHNIAH KERANA DIDIKASI ANDA. AKU HADIAHKAN CERITRA INI PADA ANDA SEMUA. DAN KEPADA BEKAS2 GURU YANG PERNAH MENGAJAR AKU SEJAK TAHUN 70an HINGGA 80an, TERIMA KASIH BANYAK2. KABUS SENJA INI JUGA KHAS BUAT ANDA SEMUA. JASA ANDA SEMUA MENDIDIKKU TIDAK MUNGKIN BERJAYA KUBALAS.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home