NOSTALGIA KU DI DUNIA PENULISAN

untuk karya seniku

Wednesday, November 29, 2006

BPBW

kan betul? memang ramai yang marah dengan kenyataan saya berkenaan BPBM. Di tempat kerja, siapa yang membuka blog saya, rata2nya kata saya ni enti Indonesia.Sebenarnya bukan mcm tu, kita kan serumpun? Tak ada sebab saya mesti benci negara SeIslam. betul tak? Tapi, cerita tu langsung tak masuk akal. kalau nak buat cerita yang betul-betul tak logik tak apa. contohnya macam cerita tempatan kita, (XX RAY & PONTIANAK HARUM SUNDAL MALAM.) tidak melibatkan pihak berkuasa dan kerajaan. terus merepek. kita tonton pun suka-suka, senyum & ketawa. habis cerita bernafas macam biasa. tapi cerita BPBM, memberi satu emosi pada kita. marah pada pihak berkuasa negara yang langsung tak ambil peduli anak yang teraniaya. pulak tu, si pari-pari pun ada kelemahannya. kalau dah ilmu ghaib tu sepatutnya tau lah semua. tahyu... tahyul. nak tunggu pengajarannya? sampai sekarang ni pun, yang jahat terus menang. di mana kebenaran? kebodohan yang terserlah.Wallahhualam. jangan marah ha? ini komen dari hati saya... hehehe...

10 Comments:

At 9:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Hehehe saya tak minat cerita itu pun, tapi saya suka amakan sate dgn bawang. Peh ... bila nak belanja saya makan sate kajang ni kak? hehehe

 
At 2:05 AM, Blogger Rasha_rz said...

boleh. cakap je, bila.hahaha.... sesekali awak pun kena tengok cerita tu, dengarnya kok hebat bangat? sana sini orang ngobrol pasal itu.

 
At 7:00 AM, Blogger zalisa maz said...

heheh. kok cerita yg hanya disukai kanak2...

 
At 8:58 AM, Blogger zf_zamir said...

bahaya!!
jgn tonton!!
nanti kecanduan..
wahaha..

 
At 2:56 AM, Blogger Pawana Malam.. said...

salam kunjung balas ya kak ila..

emmm...benar segala yg ditulis..tp benar juga bahawa..."seiring masa pasti ada sahaj apelajaran baru yg kita dapat nnt..

senyum selalu....

 
At 8:52 PM, Anonymous Anonymous said...

amboi, mana entri baru ni kak? sudah habis saya haji dah ni... hehhe

 
At 3:51 AM, Blogger Rasha_rz said...

amboi, masuk2 tak bagi salam aleh2 tanya entri baru. awak tu, mana karya terbaru? sepi tanpa karya mu hehehe...

 
At 3:52 AM, Blogger Rasha_rz said...

ya pawana. tapi kenapa malam je? malam tu kan gambaran yang kelam? kan baik cari sedikit sirna mentari yang panas dan terang?

 
At 9:12 PM, Anonymous Anonymous said...

heheheh karya baru dlm proses, dgn DBP katanya thn ni terbit setelah 2 tahun terperap ... Inysllah kak doakan saya.

 
At 3:31 AM, Blogger Rasha_rz said...

Ha, SF. kak ila pun baru terima surat dari DBP, mereka menjemput kak ila ke majlis penyampaian hadiah sempena sayembara Jumli Emas (23 Feb) ini. Tak tahu pulak karya kak ila diletak di nombor berapa. sama2lah kita tengok nanti.

 

Post a Comment

<< Home