NOSTALGIA KU DI DUNIA PENULISAN

untuk karya seniku

Wednesday, July 27, 2005

memori rindu


Memori Rindu asalnya saya beri jodol, Menjejak Memori Rindu. tetapi pihak penerbit menyingkatkannya kpd. Memori Rindu di atas alasan kurang menarik di covernya. W/pun saya rasa kurang berpuas hati kerana jodol asal lebih mendlm maksudnya tetapi saya perlu akur. Jika dikira, perkataan MENJEJAK itu sudah cukup membawa satu maksud yg penting krn dlm cerita ini lebih kepada mencari & mencari. Arifin yg mencari anak dan kekasihnya, Fauzi yg mecari ayah dan asal keturunannya, Jalal yg mencari kebenaran dan keadilan, Malisa yg mencari cinta dan identitinya. Semua peristiwa itu dirangkul menjadi sebuah peristiwa yg cukup komplek maka terhasilnya MENJEJAK MEMORI RINDU. Kerana rindu manusia bisa menjadi gila, kerana rindu, manusia bisa menjadi nanar. Hilang pedoman dan perikemanusiaan. tapi walau apapun saya bersyukur jika novel ini dapat memberi sedikit iktibar kpd kita semua. cukup disini dahulu, lain kali saya cerita lagi berkenaan MEMORI RINDU @ MENJEJAK MEMORI RINDU.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home